انواع محتوا برای سایت وردپرسی

انواع محتوا برای سایت وردپرسی

انواع محتوا برای سایت وردپرسی

 

بیل گیتس که یکی از سرآمد های حوزه ی برنامه نویسی وصاحب مایکروسافت می باشد میگوید: محتوا پادشاه است . اهمیت محتوا و جایگاه آن بسیار مهم است و در این مقاله میخواهیم مروری بر انتخاب محتوای مناسب برای صفحات وبسایت  صحبت کنیم.

یکی از چالش هایی که هرسئوکاری ممکن است دچار آن شود، انتخاب محتوا و آشنایی با انواع آن است. محتوا در واقع شامل هرگونه متن، صوت، تصویر و ویدئو می باشد. حال باید دانست در هر صفحه از سایت چه نوع محتوایی باید بارگذاری کنیم تا بتوانیم در نتایج سایت مان را به رتبه های برتر برسانیم. برای انتخاب نوع محتوا باید بسیار دقیق بود. زیرا اگر با هر طریقی شما به رتبه های برتر برسید، اما دارای محتوای مناسب نباشید به زودی رتبه تان را از دست خواهید داد. در اصل باید در ابتدا محتوای مناسب برای هر صفحه از سایتتان را پیدا کنید و بعد به بقیه مراحل سئو سایتتان بپردازید. به این کار اصطلاحا تارگت کردن میگویند. تارگت کردن یا هدف گذاری برای صفحات وبسایت یکی از اصلی ترین مراحل سئو یک سایت به حساب می آید.

 

محتوای متنی

محتوای متنی شامل نوشته های یک سایت می باشد. که نکات زیادی را در مورد آن باید بدانید تا بتوانید یک محتوای متنی مناسب خلق کنید‌. علامات نگارشی، تعداد تکرار کلیدواژه در متن، و نکات بازاریابی محتوایی که امروزه دوره های مختلفی برای آن در کشور در حال تولید و عرضه می باشد را بیاموزید تا یک محتوای متنی مناسب برای سایتتان بنویسید و یا این مسئله را برون سپاری کرده و به متخصصان این حوزه ارجاع دهید. در واقع محتوای متنی مهم ترین نوع محتوا است که در ادامه همین مقاله به انواع تایپ های محتوایی می پردازیم.

 

محتوای صوتی و ویدئویی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گاهی درصفحات وب فارسی برای پیدا کردن جواب سوال خود با متن های بسیار طولانی رو به رو شده باشید و حوصله خواندن مقاله مرتبط را نداشته باشید یا وقت آن را نداشته باشید. در این صورت ممکن است آن صفحه را ببندید و به صفحه دیگری رجوع کنید. اما اگر آن صفحه یک صفحه استاندارد باشد. و انواع محتوا در آن بارگذاری شده باشد.شما میتوانید به جای خواندن متن به صوت آن صفحه گوش دهید و یا ویدئویی در مورد آن مسئله ببینید که نیاز نباشد متن های طولانی را بخوانید. و به تجربه ثابت شده است بسیاری از کاربران به دنبال دیدن فیلم های آموزشی و گوش دادن به ویس های توضیحی می باشند. برای حل این مسئله باید در صفحات فرودتان انواع محتوا را داشته باشید تا بتوانید انواع کاربر را جذب کرده و در سایتتان نگه دارید.

 

نکات مهم در محتوای تصویری و صوتی

در تولید محتوای تصویری و صوتی نکات مهمی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید تا ویدئوی شما جذاب تر دیده شود و بتواند کاربر را راضی کند تا آن را تا انتها ببیند. بسیاری از ویدئو ها در ابتدا شامل معرفی های طولانی  می باشد که برای کاربران امری اضافه است. برای اینکه بتوانید کاربر را جذب ویدئو کنید. سعی کنید در ابتدا به جای معرفی طولانی برند و بلاگرتان با نام بردن اسم برند یک توضیح کوتاه در مورد موضوع برگه تان بدهید تا کاربر باور کند که ویدئو اشتباهی را باز نکرده. و این ویدئو را باید نگاه کند. بعد از پاسخ کوتاه میتوانید برند خود را کامل معرفی کرده و بعد جواب تفصیلی و توضیحی کامل خود را به کاربر عرضه کنید.

به هنگام ضبط ویدئو بهتر است اگر یک محصول را معرفی میکنید آن محصول را در دست داشته باشید و یا اگر ابعاد بزرگی دارد در کادر ویدئو تان کاملا مشهود باشد و آن را بررسی کنید.

 

محتوای تصویری

تصاویر گرافیکی همواره عضو جدا نشدنی سایت ها بوده اند و در تبلیغات آنلاین همیشه جایگاه ویژه ای داشته اند. آن ها در نرخ تبدیل شما و بانس ریت تاثیر زیادی داشته و برای جذب به شما بسیار کمک می کنند. عکس های یک وبسایت در واقع سایز های تعیین شده ای ندارند و شما انواع عکس  را در سایز های مختلف میتوانید در سایت خود داشته باشید اما به هنگام انتخاب سایز عکس بهتر است بنارا بر سایز های همگانی بگذارید. به عنوان مثال برای انتخاب تصویر شاخص صفحاتتان که تاثیر مستقیم بر سی تی آر و یا نرخ کلیک تان دارد بهتر است از سایز مربع استفاده کنید تا زمانی که در سرپ کاربران با سایت شما رو به رو میشوند. با یک تصویر ناقص و برش خورده رو به رو نشوند. و یک تصویر کامل را ببینند. در تصاویر شاخص که بیشتر در جست و جوی تصاویر دیده میشوند بهتر است عکس ها شانل اطلاعاتی باشند که کاربران بتوانند در سطح وب شما را پیدا کرده و شناسایی کنند. این اطلاعات میتواند شامل لوگو، شماره تماس، و یا نام برند شما باشد.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *